Neden Korku Filmleri?

Hiç düşündünüz mü "korku filmi izlemeyi" neden sevdiğimizi ? 

 

         Türkiye'de hızla gelişen internet üzerinden film izleme aktivitesi arttıkça bazı tarzlarda film izleme oranı daha fazla artıyor,

özellikle tek alanlarda film türlerine odaklanan bir çok sinema sever bulunuyor,filmkorku.org siteside bu alanda ki açığı kapatan yani sadece  "korku-gerilim" tarzı film paylaşan bir site olarak benim gibi bir korkusever için bulunmaz nimettir.:) B

ir çok korku filmleri izleme sitesi bulunuyor.Ama korku filmi severler biraz korku sahnelerinde adrenalin arttığını hissetmek adına filmin görüntü ve ses kalitesine de özellikle dikkat etmek istiyor.Çünkü görüntü kalitesi ne kadar iyi olursa filmin etkiside o oranla artabilecektir.Bu sebeple filmlerin kalitesi çok önemlidir diyebiliriz.

Bazılarımız hayaletlerin ve garip olayların adından söz etmekten bile korkarken nasıl oluyor da diğerleri evde tek başlarına karanlıkta oturup korku filmi izleyebiliyor hiç merak ettiniz mi? Bunun tek bir sebebi var: Beyinde salgılanan bir kimyasal olan dopamin.

Amerikalı ve Çinli araştırmacıların konu üzerine yaptığı araştırmaya göre: "Dopamin" aşık olmak, müzik dinlemek ve çikolata yemek gibi zevk verici şeylerle bağdaştırılıyor.Ancak yapılan güzel aktiviteler gibi kötüleri de beyinde üretilen dopamin miktarını etkileyebiliyor,

dopamin nöronları hem iyi hem de kötü tecrübelere karşı tepki gösteriyor. Korku nöronların aktivitesini %25 oranında artırıyor.

      Genlerinizin bu konuda oynadığı rol ise oldukça önemli. Ne kadar dopamin hücresinin aktif hale geçtiği tamamen genlerinize bağlı. Bu nedenle bazıları macera ve korku arayışındayken bazıları güvende olma hissini seviyor. Ancak bilim adamları hala neden çikolata yemenin ya da korku filmi izlemenin beyindeki dopamin miktarını artırdığını bilmiyor. Ancak araştırmaları kişilerin neden risk içeren faaliyetlere yöneldiğine biraz da olsa ışık tutacak nitelikte olarak görülüyor.​

Bana göre insanlar, var olan ancak sürekli kullanmadığı bazı duygularını da sağlıklı ve canlı tutabilmek için farklı özelliklerde filmler izler. Örneğin duygusal filmlerle ağlar, üzülür, komedi filmlerinde kahkaha atar, güler, korku filmlerinde de adrenalin salgılar, korkar, heyecanlanır.Bir tür duygu detoksu denebilir :)

 

Yazar: Filmkorku Zuhal

Yazara soru sormak veya yorum yapmak için profilini ziyaret edebilirsiniz. Profile gitmek için Tıklayın

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 Oy Kullanıldı, Ortalaması: 5,00)
Loading...

24 Yorum yapılmış

  • Asya
    28 Nisan 2015 | Cevapla

    dopaminsizmiyim neyim :D henüz beni korkutabilecek bir film bulamadım ve gariptir ki bazı hatta çoğu korku filminin sonu dram olduğundan ağladığımı bilirim =D anladım ki benim dopaminler dengesiz =D

  • diez
    23 Nisan 2015 | Cevapla

    Guzel diyorsun felsefe de kesin yoktur yol alis vardir, biz yok olmayi mi var olmayi mi sececegiz kime neye hangi zamana ve kimler icin karakterler devreye giriyor.Psikoloji dersin de karakterin kalitimsal çoğunlukta oldgu soylenmisti ama bana kalirsa cevresel faktorler daha onemli bilim burda bir seyleri kaciriyor, kisi dramatik çevreden etkilenerek dram ve korkuya kayabilir, korku filmi severlik birazda çevresel faktor

  • PlaCebOo
    23 Nisan 2015 | Cevapla

    kötülülk de iyilik de insanın içindedir.. bir nevi melek ve şeytan da diyebiliriz buna.. insan içindeki iyilikleri bilebiliyor ne kadar iyi olabilecegine dair bir fikri elbette ki her insanda vardır.. ya kötülüğümüz? peki insan ne kadar kötü olabilir bunu bilebilir mi? ya da hiç düşünür mü? spontane gelişen bir olayda canınızın sevdiklerinizin tehdit altinda oldugu düşüncesi ve içinizdeki koruma duygusu eşliginde ne kadar zarar verebilirsiniz karşinizdaki insana? nasil duygular yaşarsınız o sırada? eliniz titrer mi? bundan zevk alip seri katil olmayı mı planlarsınız yoksa.. adaletin çok da adaletli olmadigini düşünüp kendiniz ceza vermeyi hiç düşünür müsünüz? işte bu nedenle korku filmleri... filmlerdeki iyi karakterler dışında kötü karakterler yerine koyabilmemiz kendimizi ve acaba diyebilmemiz... acaba... ben bunu yapabilir miydim..? acaba bu kadar kötü olabilir miydim... yok ama ben karıncaya bile zarar veremem... ya içinizdeki şeytana uyarsanız..? :)) işte böyle.. korku filmleri bir nevi insanın kendi içindeki iyiyi ve kötüyü yani meleği ve şeytanı irdelememizi saglar... gerçek iyilik nedir ve gerçek kötülük nedir? bu gibi şeyleri sorgulamamızı saglar.. farklı bir tür izlerken kendinizden geçersiniz fakat korku filmi izlerken kendinize gelirsiniz.. :)) brrrr :))

    • Arin
      23 Nisan 2015 | Cevapla

      iyinin ve kotunun otesin de bir ubermenschen :) niye korku filmi belki de Zuhal hanimin dedigi gibi genlerimizde sakli hersey..genlerimizi sevelim onlari sevmekten korkmayalim:)

      • PlaCebOo
        23 Nisan 2015 | Cevapla

        genlerimize sahip çıkalım :))

        • diez
          23 Nisan 2015 | Cevapla

          Soğuk diye bir şey yoktur sicagin yoklugu vardir, gece diye bir sey yoktur gunesin batisi vardir, kotuluk diye bir sey yoktur insanlar iyilikten vazgecmislerdir

          • Arin
            23 Nisan 2015 | Cevapla

            sicak diye bir sey yoktur..sogugun yoklugu vardir..gunduz diye bir sey yoktur ayin gidisi vardir..iyilik diye bir sey yoktur kotulukten vazgecis vardir..tamamen bakis acisi hayata karsi ve secimlerimiz aslinda..Aristo mantigi gibi ya siyahtir ya beyaz dan ziyade hem siyahtir hem beyaz diye bakarsak herseye belkide taniyabiliriz kendimizi..salt iyilik yada salt kotuluk degil insan..hem iyiyi hem kotuyu barindirir kendinde..simdi ne alaka neden korku filmi konusuna der okuyanlar bu yazdiklarimiza:) insan hem kendinde olani hemde kendinde olmayani ariyor..korku sahip oldugumuz bir duygu..varligini hatirlamamiz hayati daha hissedilir sekilde yasamamizi sagliyor belkide..

            • PlaCebOo
              24 Nisan 2015 | Cevapla

              =)) psikopatlar sizi.. =)) kişiden kişiye göre degişir hani bardagın boş tarafini ya da dolu tarafini görmek gibi birşey.. mutlak iyilik tabii ki olmadigi gibi mutlak kötülük de olamaz.. hiç bir insan mükemmel değildir, cennetten bile kovulmuşuz.. insana cazip gelen her şeyin içinde bir damla kötülük vardır gibi.. bilemiyorum =))

              • Arin
                24 Nisan 2015 | Cevapla

                Psikopatlik genlerimiz de var :) her seyin tek suclusu genlerimiz..sizinle psikopatlik yapmak keyifli:)

                • diez
                  24 Nisan 2015 |

                  Peki eger genlerimde varsa nasil bir sinavdayiz dunya da :) esit degiliz bu yarista o zaman

                • Arin
                  24 Nisan 2015 |

                  bak simdi uykumu kacirdiniz sevgili diez ve PlaCebOo :) bu yarista esit olsaydik zaten hayatin kendisi bu kadar dram agirlikli korku gerilim filmi olmazdi;;) butun kadim bilgilerin genlerimizde sifrelenmis olduguna inanirim..belki su an hatirlamiyoruz ama yasama dair insana dair her yeni bilgide bu kadim sifrelerin bir tanesi cozulmus oluyor....korku filmini izleyip gecmek yerine oturup uzerine bu denli konusacak konu bulabiliyorsak psikopat degilsek te neyiz simdi biz:)

                • diez
                  24 Nisan 2015 |

                  Hayat en guzel film bir adim binlerce adim secenege açılıyor matematiksel olarak neyse nira bunlar derin konular herkese iyi geceler :)

                • PlaCebOo
                  24 Nisan 2015 |

                  genlerimizde var olsa da seçim bizim elimizde degil mi.. peki beyin kalbimin atmasini sagliyor otomatik nefes alip veriyorum.. kan kaybinda farkedip bütün kalan kanı kalbe çekiyor ki elden ayaktan kan çekilir kendine çeker beyin... eee neden bize istedigimiz kadarını hükmetme olanagi sagliyor.. %5 falan sanirim ya da %3 bu %100 olsa ne olur acaba.. dünyayı yok eder ya da başka dünyalar mi var eder... astral seyahatler, gelecegi gören kehanetler acaba biraz farkli beyinsel çalişmanın verdigi birer artı mıdır? her şey sır olmamali dünyada..

        • Arin
          24 Nisan 2015 | Cevapla

          iste tum bu saydiklarinin sifresi aslinda dna'larimizda PlaCebOo :) bir gun belki butun bunlari nasil yapacagimizin sirrini desifre edecegiz..siz benden de psikopat ciktiniz yahu:) bu arada diez nira olayi gozumden kacmadi:)

          • diez
            24 Nisan 2015 | Cevapla

            Detaylar detaylar :)) dna ya gore hareket ediyorsak sen dolayli olarak irk ustunlugune de inaniykrsun diyebilor miziyz :)

            • PlaCebOo
              25 Nisan 2015 | Cevapla

              dna'mız acaba bizim kaderimiz mi.. herşey önceden yazılmış.. insanların suçlu olma olasiligi bile genlerde saklı oldugunu duymuştum.. yani bir nevi kaderimiz saklı içinde sanki.. :)) nira ne anlamamak ben.. ama ırk üstünlügü gibi bişi söz konusu bile olmaz benim için.. oraya girersek biz çok geride kaliriz zencilere göre.. :D:D

              • Arin
                25 Nisan 2015 | Cevapla

                yasamin sifresinin DNA oldugunu bilimde soyluyor..kac yil omur surecegimiz,hangi hastaliklara yakalanacgimiz,karekterimiz,secimlerimiz ...ve ben suna da inaniyorum nesilden nesile genler yolu ile insanoglunun edindigi bilgilerde DNAlarimiza kayit ediliyor..bilemeyiz belki de Levh-i Mhvuz dedigimiz sey budur:) bu arada her sey ayrintilarda sakli diez ben ustun irk kavramina inanmiyorum..ama insanoglunun daha iyi olacagina hakettigi safliga erismesi umudunu tasiyorum..nira olayida diezin espiri anlayisi ile Arin demesii tersini yazmis:)

                • PlaCebOo
                  25 Nisan 2015 |

                  kezbanlık diz boyu.. Arin Nira hiç düşünmedim bile.. :)) şu an insanlık ciddi bir çöküşte.. yeniden doğuş ne zaman olur nasil olur bilmiyorum ama 7 milyar insan var ve bir çoğu boş yaşıyor... ne olur bilmiyorum ama bir cacık olmaz gibi geliyor bu insanlardan :))

              • Arin
                25 Nisan 2015 | Cevapla

                PlaCebOo sende bildigim tek sey hic bir sey bilmedigimdir diyenlerdensin:..asil bilgelik budur iste:) biz gibi sozde laf kalabaligi yapmak ta ne:)

                • PlaCebOo
                  25 Nisan 2015 |

                  estağfurullah arin'ciğim =)) gerçekten ne biliyoruz ki... aslinda en güzeli de bilmemek.. belki daha mutlu mu olurduk ne? :)) bilmediklerimi ayaklarımın altına alsam binlerce ışık yılı uzakta, uzay boşluğunda yapayalniz kalirdim.. belki de kalmazdim :)) fena şüpheci olduk yav bu nedir.. help help :))

                • diez
                  25 Nisan 2015 |

                  Eger edindigimiz bilgiler dnamiza isleseydi su an ucan arabalar piyasadaydi, her dogan 0 dan baslar, spor yapan bireyin cocugunun kasli dogmayacagi gibi bence.Elbette dna hersey ama kendini gelistirmek dna dan da öte yani cevresel faktorler

  • diez
    23 Nisan 2015 | Cevapla

    Duygu çeşitleri vardır ve insan hayatı boyunca çoğunu yaşar;Mutlu olur,üzülür,nefret eder,korkar.Ama insanı en çok derinden etkileyen mutluluklarından çok üzüntüleridir,nefretidir ve korkularıdır.Korkular da bir zarar duygusu olduğundan dolayı...

  • filmkorkuibrahim
    23 Nisan 2015 | Cevapla

    Aynen, hepsine katılıyorum; korku filmi candır :) Korkmaktan korkup izliyoruz çoğu zaman da, korku filmlerinin olayı da bu zaten. Diğer türleri de kullanarak farkını koyuyo. Tespitinize sağlık...

  • Lavinya
    23 Nisan 2015 | Cevapla

    ben seviyoum korku filmlerini mesela romantik film izlerken sadece duygu uzerine yogunlasiyoruz dram filmide komedi filmide oyle ama korku oylemi 1 korku film izlerken bir suru ruh haline giriyoruruz korkuyoruz duygusallasiyoruz karakterlere asik oluyoruz nefret ediyoruz bir suru sey emeklerinize saglik cok guzel haberdi

Yorum yapın