Türkler Korku Filmi Çekmesin:)« Ana Sayfaya Dön

Yazar hero27 23 Kasım 2014 04:08 Tarihinde eklendi
Yapımcı ve senaristler 3 harflilerin dışına çıkamıyor.Çıkıncada ayrı saçmaladıklarını görmüyorlar.Neden bu kadar gerideyiz?








1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (Henüz Oy Kulanılmadı)
Loading...
0

Öncelikle ciddi anlamda finansman sorunlarımız var.Para yok demiyorum ancak parayı doğru kullanıp yatırımı ciddi anlamda kaliteyle buluşturabilen kişiler yok.Senaryo anlamındaysa elimizde bir çok konu olmasına rağmen bunu işleyebilecek kapasitede korku yazarlarımız maalesef mevcut değil.Bizdeki sinema anlayışı belli kalıpların dışına çıkabilme başarısını gösterebilecek bir durumda değil.Bunun için ilk önce bir birikim yapmak gerekli.Mesala dinsel korkunun dışına çıkmak gibi felan.Mesala Dracula istanbulda harika bir filmdir.Keşke devamı gelseydi.

Yazan Denghesiz
Tarih 16 Aralık 2014 03:09
0

BU kadar geri olmamizin sebebi bu alanda kendimize guvenimiz yok ve taklit etmeden hicbirsey yapamiyoruz. Oysaki hayalgucunun sINIRI yok istesek bizde cok guzel filmler yapariz ahhh su Amerikan ozentimiz olmasa….

Yazan ASLI
Tarih 15 Aralık 2014 20:39
-3

Bana göre zamanın en iyi korku gerilim filmleri hostel ve saw serileri…Türkler korku filmi yapmasın demek yerine Türk Sinemasının korku tarzında daha çok yol katetmesi gerek demeyi tercih ediyorum

Yazan sayanora
Tarih 27 Kasım 2014 16:27
-3

Siz sinemaya gitmeyelim Veysel nasılsa filmi bulur nete yükler dediğniz sürece hiç bir zaman istediğiniz kalitede filmler izleyemeyeceksiniz malesef :)

Yazan _AngerFist_
Tarih 27 Kasım 2014 09:32
-2

Cauw listeyi ben istedim, öğrenmişte oldum.Tabi ki herkesin korku anlayışı farklı renkler ve zevkler tartışılmaz ama senin dediğine göre Yüzüklerin Efendisinden de, korkan çıkabilir 13. cuma’dan da, Testereden de ama bunlar korku filmi değil.
Stephan King’e gelecek olursak eskimeyecek bir üstad büyüsüde hala devam ediyor.Şu zamanda da eline su dökmeyi bırak yanına yaklaşacak birini tanımıyorum.
Herkes istedği gibi düşünebilir filmden korkabilir ya da korkmaz, kötü yada çok güzel diye düşünebilir ama yapılmış emek verilmiş bir Türk yapımına kimse hakaret edemez.İlkten bunun idrak edilmesi lazım sonra gel sen burda istedğin kadar konuş.

Yazan yesilcin
Tarih 26 Kasım 2014 23:12
-2

yesilcin, korjamwa ve hero27
stephan king bir yazardi romanlari tv filmi veya sinemada gosteriliyordu. o zaman o konusuluyordu. o zamanlar o tuyleri diken diken ederdi. simdi de uyarlaniyor ama kabul edelim eski buyusu kalmadi degil mi
elm sokagi serisi de zittidir. ne ara versus noktasina gectiniz hemen anlayamadim. ha yeri gelir onu 13.cuma ile karsilastirabilirsiniz o kadar
icinizden birisi film siralamasi istemis maalesef herkesin film zevki, korku anlayisi farkli. idrak edip saldiriya gecelim ya da savunalim hdiyorum

Yazan cauw
Tarih 26 Kasım 2014 17:40
-1

Valla kardeşlik benimde sevmediğim filmlerimiz var O filmlerden beklentim yükskti olmadı ama bu olmayacak anlamına gelmez ki.Benim üzüldüğüm konu filmlerimizi yerden yere vurmamız.Önceden de dediğim gibi bizler sahip çıkıp destek vermezsek bu sektör ilerlemeyecek.Hep geride kakacağız…

Yazan yesilcin
Tarih 25 Kasım 2014 01:13
-3

o zamanda pc yoktu tv ne oynatıyorsa onu izliyorduk..Stephan amcayı o yaşımda duymadım.elm sokağı kabusu tek korku filmimizdi düşün.

Türk filmlerinede verdiğim cevapların nesi yanlış ki?Yapamıyoruz işte bari kopyala yapıştır yapsınlar bir şeyler yapsınlar farklı.Hep aynı konu hep aynı tür

Yazan hero27
Tarih 24 Kasım 2014 23:26
-2

hero27 kardeş film türlerinin adını ben zaten biliyorum laf ta atmıyorum ama senin saydığın filmlerin hepsini senin anlayacağın türden söyledim çünkü hepsini aynı türe sığdırmışsın. Verdiğim cevaplar sana göre yanlış olabilir senin Türk filmlerine verdiğin cevaplarda bana göre yanlış nu konuda saygı bekliyorsan ilk Türk filmlerine saygı göstermen gerekir. ELM sokağı serisi zamanının en iyisi diyosun ama değil.Bir StEphan Kingi duymamışın sanırım.
Gerisini sen düşün demişsin, düşündüm yazdım ;)=

Yazan yesilcin
Tarih 24 Kasım 2014 11:13
-1

yesilcin kardeş yaşın kaç bilmiyorum ama elm sokağı kabusu zamanın en iyi korku filmidir.Ailecek izler etkisinden kurtulamazdık 15 20 yıl once.O zamanın en iyisidir.

Benim korku film anlayışıma laf atıyorsun lakin filmlere verdiğin cevaplar yanlış.
1-elm sokağı kabusu serileri- korku değil=)hatta komedi > komedi mi?o zamanın en iyisi
2-100 adım korku değil=) korku olmaya bilir ama gerilimi güzeldir- korku-gerilim kardeş zaten.
3-cehenneme 1 adım ve 2 gerilim..film türünde iyi ve korku anlarıda üst safada.
4-öldüren Sis korku değil değişik bi tür-gizem-gerilim
5-dunyalar savası korku dğeil > gizem-gerilim-bilim-kurgu oluyor.
6-pandom korku değil > pandom korku değil mi ?bilim kurgu+korku serisinin o yılda en iyilerinde.RESİDENT EVİL yapımcılarından zaten.
7-Kara büyü — güzel yapıt bende severim
8-Ben efsaneyim — güzel yapıt bende severim korku değil < korku değil diyorsun? gerilim-korku film
9-Korku seansı — en sevdiğim filmlerden biri korku

bu yukardakiler aklıma gelenlerdendir bu zamana kadar binlerce film izlemişimdir.İçlerinde 1 tane türk film yok.Gerisini sen düşün.

Yazan hero27
Tarih 24 Kasım 2014 00:39
1

Türkler bu işe Çok önceden el atsalardı belki şimdiye harika bir yerde olurduk.80 lerde The Fog, Entity,Poltergeist gibi filmler yapıldığında biz hala ahu tuğba banu alkan İbo vs vs daha birçok oyuncu ile arabesk filmler furyasına devam edeceğimize arada biri eline cebine atıp bişiler yapsaydı olabilirdi çok daha fazla ilerlerdik.Şu anda o kadar mükemmel yabancı korku filmi var ki biz yapınca hemen efektler olsun konu olsun çalıntı ya da çok iyi benzetme olduğu ortaya çıkıyor kendini çok belli ediyor.Bir cin olayıdır gidiyor dabbeyi yaptı 1-2 ok ama adam hala yapıyor bıkmadı :) yaw 3-4-5 i çekeceğine başka bişi yap yarat bişiler yok aynı konudan devam et gitsin öyle olmuyor işte maalesef. kafayı işlet yap bi seven tarzı gerilim filmi görelim sonu sürpriz finali olan bişiler yap yok kafa yormaya ne gerek var al amerikadan konuyu değiştir sür önümüze. sonra türk filmlerini savunmayın boşuna maalesef olmuyor aksiyon ve korku bizde olmuyor olmayacakda biz en iyi dram yaparız töre filmleri yaparız bu kadar bilim kurgu olayına hiç girmiyorum bile :) konusunu bile açmıyorum.:)

Yazan korjawa
Tarih 23 Kasım 2014 22:47
-2

1-elm sokağı kabusu serileri- korku değil=)hatta komedi
2-100 adım korku değil=)
3-cehenneme 1 adım ve 2 gerilim
4-öldüren Sis korku değil değişik bi tür
5-dunyalar savası korku dğeil
6-pandom korku değil
7-Kara büyü — güzel yapıt bende severim
8-Ben efsaneyim — güzel yapıt bende severim korku değil
9-Korku seansı — en sevdiğim filmlerden biri korku
10- Son yapıt Türk korku filmlerinin bir kaç tanesi hariç hepsi sağlam fimler tabi anlayana.
Yazmış olduğun hepsini izledim iyileri yazdım olmayanlarada hakarette bulunmadım.Yani olması gerekn şekil bu.
Sayın hero27 arkadaşım böylelikle korku anlayışınıda öğrenmiş oldum teşekkürler.

Yazan yesilcin
Tarih 23 Kasım 2014 19:51
0

Çocukluğumun korku efendisi:)
1-elm sokağı kabusu serileri-öyle ailecek izlerdikki o günlerin tadı unutulmaz.
2-100 adım
3-cehenneme 1 adım ve 2
4-öldüren Sis
5-dunyalar savası
6-pandom
7-Kara büyü
8-Ben efsaneyim
9-Korku seansı
gerilim-korku tarzında bunlar ve birçoğu ..Ama türk korku 1 tane yoktur.

Yazan hero27
Tarih 23 Kasım 2014 19:38
-1

Sayın hero27 arkadaşım bana yabancıların çektiği ve seninde korktuğun 5 film söylersen çok sevinirim=)

Yazan yesilcin
Tarih 23 Kasım 2014 19:02
-1

Valla türk korku filmini ne sinemada izliyorum nede internet üzerinde.Kalite-oyunculuk-senaryo hepsi aynı sıfır zevk sıfır heyecan oldugundan uzağım.

Yabancıların en kötü amatörlerinin korku-gerilim filmleri bile bizden güzel.

Sayın yesilcin nickli arkadasım Burda sadece Türk korku filmlerini tartışıyoruz cunku site korku ustune:)

Yazan hero27
Tarih 23 Kasım 2014 18:30
0

En sevdiğim konu açılmış iken dalmamak olmaz. 1.5 yıldır düzenli işlerimizin yanısıra gerçek bir Türk korku filmi için de hazırlık yapıyoruz. Şu ana kadar tamamen özgün ”cinli, perili olmayan” yaklaşık 300 ayrı tema belirledik. Sadece Dede Korkut hikayeleri ile Anadolu’daki ”türbe, yatır” efsaneleri bile inanılmaz. Bizim konular farklı paketlemeler altında yabancılar tarafından araklanıyor. Bunun son örneği Avatar’ın birebir Dede Korkut’tan çalınması. Türeyiş Efsanemiz bile, korku değil ama harika bir gerilim / bilimkurgu olabilir. Buna rağmen bizden korku filme çıkmamasının ilk üç nedeni ise çalıntı senaryo, kötü oyunculuk ve kötü makyaj. Geçen ay sektörde iyi bilinen bir kadın oyuncu ile görüştük. ”Cin görmüş gibi korkun” dedik. Kadının suratı Vakko’da yüzde 50 indirim görmüş gibi oldu:))) O kadar diyeyim. Gerçek solucan olunca oynamayan, ”kirlenirim” diye lağıma girmek istemeyen vs. Bu da zaten kötü oyunculuğun çerçevesini çizmeye yetiyor.

Yazan celikyaman
Tarih 23 Kasım 2014 15:00
-2

bize ait korku tekduze bir film
islenen konu da siritiyor. bu durumda sinirden de gulebiliyoruz.
yil olmus bilmem kac diyebiliyoruz. bu bir tek korku filmlerinde olan birsey degil.
tarihi bir yapildi.en iyi giseye sahip oldu. ama o film bile tek ornek ve bunu bu noktada yapabildik. ilk turk 3d animasyon filmi de hengame ve ampoze edildi. rezaleti seviyoruz. cektigimiz aksiyon filmlerinin raf omru oldukca kisaydi.
sonra seyirciden saygi da bekliyorlar. halkimiz cesitli hallerde rol kesiyor. gurur ve onur duyarak. ne mulu.
fakat ne ana konuya da deginirsek sag bastan sayildiginda da silik, komik filmler var

Yazan cauw
Tarih 23 Kasım 2014 13:27
-1

Arkadaşlar bu nasıl bir düşünce=) sanki biz çok sağlam aksiyon – bilim kurgu – fantastik filmler yapıyoruzda korku filmlerimize laf ediyoruz.Karşılaştırma yapacaksınız bari insaflı olun.El adamı 10 yılda katetmedi bu yolu biz daha yeni adım attık film sektörüne.
Birde arkadaş demiş 3 harflilerin dışına çıkamıyoruz diye, türkiyede ne çekelim zombi vampir filmlerimi çekelim?Anadolu insanı yemez böyle şeyleri.hiç yoktansa gerçeğe dayanan filmler çekiyoruz senaryolarda gittikçe gider, çünkü 3 harfli diye adlandırdığınız cinler alemi bazılarımızın bildiği kadar küçük bir alem değil.Zaten olayı kapınca filme falan gerek kalmaz.İsteyen olursa ben onu güzelce korkuturum şüphesi olmasın.
Bizde korku deynce aklımıza saw – korku kapanı – vs filmler gibi sadistlik fimleri geliyor.(ruhlar bölgesi – aynalar – paranormal aktivity 1-2 şeytan – garez 1 – şeytan çarpması vs bir kaç film daha aklıma gelenler gibi filmler gerçekten güzel filmler ama sınırlı sayıda.şimdi siz bu bir kaç filme bakarak Türk korku sektörünü harcarsanız NEDİYİM=) Ayrıca Türk korku filmlerini sevmek türk filmlerini izlemek yükseltmek bizim elimizde.
NE KADAR DESTEK OLURSAk NE KADAR EMEĞE SAYGIMIZ OLURSA O KADAR İLERİ GİDERiz.Yoksa bir ömür onu çekemiyoruz bnu çekemiyoruz diye ağlanır dururuz.
Neyse uzun oldu saygılar ;)

Yazan yesilcin
Tarih 23 Kasım 2014 12:46
-1

bende aynı fikirdeyim heryerdede söylüyorum bunu hatta twitterda hangi filmdi adını unuttum :) vizyona giren bir türk korku filmiyle ilgili korkmayın türk korku filmi diye yaptığım yorum çok tepkiye yol açmış filmin yapım ekibinden bazı kimseler beni önyargılı olmayın diye uyarmıştı nitekim yine yeni ve yeniden haklı çıktım film çok kötüydü şuan adını bile hatırlamıyorum bişey bişey üçharfliydi sanırsam :P

Yazan beetlejuice1711
Tarih 23 Kasım 2014 12:34
2

Bu konuya admin kimliği dışında cevap veriyorum. Aynı fikirdeyiz. Daha öncede fikirlerimi belirttim yanlış anlaşıldı şimdide belirtiyim. Gönül isterki Türkiye’de Ruhlar bölgesi gibi, Annabella gibi Korku Seansı gibi filmler yapılsında bizde merakla bekleyelim. Düşününki avrupada gişe rekoru kıran filmin altında Siccin ne zaman yüklenecek denildimi inanın bana şaşırıyorum. Allah aşkına o film ne kadar iyi olabilir? Bu konuya milliyetçiler duygular dışında bakacak olursak. Şuan ülkemizde korku filmi çevirecek ve korku filmi sektörüne ciddi para yatıracak babayiğit bir yapımcı firma mevcut değil. Hal böyle olunca 1 fincan 2 karanlık odadan ileri gidemeyiz.

Yazan Filmkorku Veysel
Tarih 23 Kasım 2014 05:47